Nuffnang Ads

Monday 16 March 2020

Oppaaaa!!



Pada suatu hari zaman aku belajar dulu, sewaktu aku di kafe bersedia untuk makan lunch, terserempaklah dengan seorang yang ada 'mutual friend' dengan aku. Means,kawan aku,kawan dia juga. Pelajar dari China. Nama dia Isa. Aku tanyalah mana kawan aku Yusuf tu. Diaorang dua from China. Isa cakap yang Yusuf pergi berjimba kat Langkawi. Advance giler. Aku yang Malaysian ni pun tak sampai sana lagi. Kebetulan dia pun tengah lunch sorang-sorang,aku pun temanlah. Then ada kawan dia datang duduk sebelah aku. Aku intro sikit.

''Wo jiao Eizat. Wo shi malai ren.''

Dia pun gelak. Hopefully bukan sebab aku salah pronounce. 
Lol. Aku pun tanya dia,

''Bu hao yi si, ni jiao shenme mingzi?''

Ya'kub namanya.
Then diaorang pun makan. Aku yang tengah tunggu mood makan datang, joinlah sembang sekali. Tanya Isa,

''Do you know any Korean singer?''

*sabit lah sangat aku tanya orang yang dari China pasal Korean culture* -_-

Dia kata tak sangat. tahulah sikit-sikit. Isa cakap dia tak minat Kpop-Kpop tu. Jatuh saham dia. Yerlah, kawan-kawan perempuan dia kat China tu bila dengar pasal Kpop or tengok Kpop je terus, 

''Oppaaaaa!!''

Hahaha.. Aku gelak dengar reasoning dia. Tapi kan, tak tahu nak kata ironic atau apa, muka dia ada iras-iras sikit dengan Park Chan-Yeol.(EXO)

Then sembang pula dengan Ya'kub. Kesian pula dia rasa awkward sebab aku tak cakap apa-apa. Aku start dengan citer pasal Xiaolin Soccer. Citer femes zaman aku kecil. Nak tahu dia tengok ke tak. Then dari situ, cakap pasal Tai Chi pula. Hahaha.. Kehabisan modal. Tapi, takpe. Orang kata yang penting confident! Dia kata yang Tai Chi tu sejenis martial art. Baru aku tahu. Ingatkan yang Tai Chi tu satu bentuk meditasi ala-ala Yoga.

Lepas tu, kitaorang sembang pula pasal citer Journey to The West. 
Citer pasal monyet yang ada tongkat ajaib tu pula.....

No comments:

Post a Comment