Nuffnang Ads

Monday 16 March 2020

Sebenarnya Saya Student Dia




Ni lecturer Bio. One of my favourites. Actually,semua aku sayang. Ni yang dapat jumpa time Raya tahun 2016. Cikgu Rohani. Pensyarah subjek Bio time aku belajar di Kolej Matrikulasi Melaka. So,here's a story.

Cikgu Rohani was my lecturer untuk time amali. Lab session. But,sometimes ada certain masa dia mengajar dalam kuliah juga. Dia lah yang ajar cara-cara nak guna mikroskop dengan betul,ajar pasal nama-nama organelle,beza Rough Endoplasmic Reticulum & Smooth Endoplasmic Reticulum,etc. In simple word,dia antara yang pensyarah Bio yang memupuk minatku terhadap subjek Bio.

And yeah,aku pernah kena marah dengan dia.Habis rekod #BudakBaik aku. It was the time masa dalam makmal. Buku Jotter. Budak matrik mesti tahu. Buku yang kitaorang guna untuk tulis prosedur eskperimen and other things yang disuruh.Time tu,tugasannya adalah untuk lukis balik spesimen-spesimen keratan sel yang kitaorang perhati guna mikroskop. You know what I did wrong? Aku pergi ambil buku classmate aku,Nur Syulaika and fotostat gambar yang dia dah lukis. Then,aku potong and gam kat dalam Buku Jotter tu. So,memang patut pun task aku tu direject and kena marah dalam makmal.

But,guess what? Because of that,aku jadi rapat dengan dia.Unit Bio a.k.a Bilik Pensyarah-pensyarah Bio merupakan tempat aku selalu 'lepak'. Selalu jumpa lecturer-lecturer Bio kat situ,antaranya Teacher Fiqa Mohamed,Teacher Noraini and Cikgu Rohani. Di samping buat revision subjek Bio,aku juga dapat menghilangkan peluh tiap kali masuk Unit Bio.Aircond kot. So yeah,rajin-rajinkan lah diri pergi bilik lecturer yer. Hehehe. Just kidding! :p

Pertemuan aku dengan Cikgu Rohani has brought back memori lama aku. Termasuklah cita-cita lama aku to become a doctor. Haaa. Yup. That was my dream sebelum aku melanjutkan pelajaran di tempat lain dalam kos non-science. Still,minat tu ada lagi sedikit. Jauh di sudut hati. Masa beraya di rumah dia baru-baru ni,kitaorang sembang pasal isu kelayakkan budak matrik untuk jadi doktor kot. Lol. Sangat rare perbualan yang biasa kau dengar time musim Raya ni. Hahaha. :D

I told you that I once wanted to become a doctor. Tu yang baca buku #Diagnosis tu.
#Diagnosis2 belum beli lagi. Anyone would like to buy it for me? Hihihi.. :D

P/S: Terima kasih cikgu atas ilmu dan memori indah di matrik. Maaf atas salah silap yang pernah saya lakukan. Kosong-kosong.

No comments:

Post a Comment